dimecres, 27 de febrer del 2008

Perquè he de votar en Duran Lleida i no puc votar Esquerra

Fèia dies que donava voltes a perquè votaré CiU. L'únic motiu que tenia és que un ha de ser coherent amb ell mateix. I si dónes suport a un partit, el dónes per tot.
El cas és que avui he rebut les propagandes tant de CiU com d'Esquerra -aquell partit que abans era "Republicana de Catalunya" però, per decència, ara només es fan dir "esquerra"- que són els dos únics partits que qualsevol català ben nascut es pot plantejar votar. I m'he acabat de convèncer.
Si bé és cert que en Duran Lleida -a aquestes alçades, no cal cometre la tonteria de regalar-li la "i" entre els cognoms: no la mereix- és un personatge bastant llefiscós, no ho és menys que la resta de la candidatura si que és farcida de nacionalistes de veritat. He de reconèixer que he buscat si al punt on explicitava el "suport a les famílies" hi dèia quelcom sobre els matrimonis gais: si n'arriba a fer esment, i arriba a posar alguna cosa sobre que una família només és aquella que és catòlica i bla bla bla agafo una grip voluntària el 9M i no vaig a votar. I és que encara no m'he recuperat del fàstic de veure en Duran Lleida a la missa feixista juntament amb el PP. El cert, però, és que el que proposa CiU és el que s'espera de CiU: mirar pels interessos de Catalunya i prou. Intentar donar competències a la Generalitat tot esperant que torni a recaure en mans de gent preparada... i de mentre, farem el que podrem. El preu que hem de pagar és votar una llista on el numero 1 és en Duran Lleida, deixar-lo que vagi a fer el paperina per Madrit que és el que realment li agrada (en aquest sentit, poca diferència entre en Duran i el poll ressucitat Puigcercós, de qui encara avui en dia se n'hi en foten a Madrit). Doncs bé, el pagarem, i avall.

La sorpresa arriba amb la propaganda d'Esquerra. Queda clar que va dirigida al públic imbècil. Cap dubte. Poca lletra i en colors vius. Per gent justeta. I és que si no, ja em direu com es pot valorar un partit on exposa, al punt 1 de la propaganda, el següent:

"A Madrid, el PSC desapareix dins del grup del PSOE, i IC-V-EUiA dins d'Izquierda Unida"

Això és literal. Fins aqui, res que no sapigúessim. La sorpresa arriba quan hom busca els candidats que presenta Esquerra al senat i veu que, lluny de presentar-se al senat com a "Esquerra", es presenten dins un grupuscle que porta per nom "Entesa Catalana de Progrés" juntament amb -atenció-: el PSC (de qui diuen que a Madrit desapareixen dins el grup del PSOE) i IC-V-EUiA (de qui diuen que a Madrit desapareixen dins el grup d'Izquiera Unida).

És o no és tractar d'imbècil la gent? I això per no parlar del que han fet al nostre país regalant el govern als espanyolistes més rancis a canvi de quatre cadires. Un pais de 1ª? Vés a cagar! Des de quant un país "de 1ª" té un president sense estudis que no sap parlar ni l'idioma del país? Des de quant un país de primera té un conseller d'Interior (Saura) i un de Governació (Puigcercós) sense formació de cap mena? Des de quant un país de primera té un president del parlament amb la EGB i prou?

Aneu a cagar, home! Per culpa vostra he de donar el meu vot a en Duran Lleida.

11 comentaris:

Anònim ha dit...

Karbeis, no et vull convèncer ni desconvèncer de re, ni crec que pogués, per tant: una copeta de rom i au, papereta avall. Glups.

miquel ha dit...

ai, això de votar amb una pinça al nas...

Anònim ha dit...

Així és la vida real, plena d'escarafalls!

Mikel ha dit...

hola nanu!! soc nou per aqui , ens vem coneixer breument ahir amb en Madi a Badalona.
Apa ja aniré passant per aqui

Anònim ha dit...

Karbeis:

A la biografia de Montilla se,pre hi haurà la seva visita a la presó al presoak Josep Maria Sala.

De la mateixa manera, a la teva sempre hi haurà que vas decidir el vot basant-te en els paperots que envien els candidats a les llars, i que a més aquest vot va ser per UiC.

Sorry, tiu

Apartat de consignes: Si tu no vas, ells s'hi queden

Anònim ha dit...

Gràcies Karbeis, acabes de posar per escrit el que jo intentava explicar l'altra dia a la meva dona.

Sé, sense cap mena de dubte, que cauré en un període de depressió "post votum", però espero recuperar-me qual au Fènix així que el Barça deixi de fer tonteries i el Madrit s'enfonsi. C

Això sí, els meus fills mai no sabran, al menys per boca meva,que el seu pare va haver de votar Duran Lleida una vegada.

Karbeis ha dit...

Marlene: amb una copeta de rom em sembla que no farem re. Provaré amb mitja ampolla, i si no noto resultats, aniré augmentant la dosi :P

L'altre... quin remei!

Marta, són les eleccions espanyoles. Jo hi vaig en la meva condició de "pagano". Com tots. Els escarafalls són gairebé obligats.

Mikel, un plaer. Ens anirem llegint!

Popota, això no és cert. Si fós cert, hauria de votar el PP, que són els més coherents amb la seva pròpia filosofia. Del meu veïnat hem rebut publicitat del PP només els "jefes de la tribu": els homes! I a les dones que les bombin. Té collons la cosa en plè segle XXI, no?

Davit, no saps com me n'alegro! En el fons, però ho sabia. Si més no, ho intuïa. Menys mal. Retiro el que vaig dir, i t'acompanyaré a fer "l'arró amb cuní", jajaja

Roger T. ha dit...

Catalunya és un país difícil, i de vegades cal fer sacrificis per ella...

Anònim ha dit...

Doncs en el meu cas hi havia una petita possibilitat que votés CiU. Només calia que m'acompanyessin a un míting, mira si venc barat el meu vot! Per a les autonòmiques, t'ho repenses, cabronàs! Jajaja!

(Tranqui, l'Antoni tampoc m'ha acompanyat a veure els altres, per tant tampoc els votaré :P)

Anònim ha dit...

Karbeis,

Jo també he recapacitat, ni que sigui per allò que diuen que rectificar és de savis, i he descartat el Bañónmòbil.

Serà V70 o GV o no serà.

Així doncs, d'arró amb cuní res de res.

Un bon entrecot de vedella gironina amb patates fregides i cava ben fresc.

Back to basics!

Rita ha dit...

Absolutament d'acord amb tu. Jo també ho faré, sobretot, perquè penso en la gent que hi ha al darrera més que en el Duran que tampoc em fa el pes com a ideologia, tot i pensar que és un bon professional de la política. De fet, en vaig fer un post al meu bloc. Si li vols fer una ullada...
http://lamevaillaroja.blogspot.com/2008/02/eleccions.html